کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی شکری

طرز تهیه شیرینی شکری





مواد لازم :
آرد سفید الک شده ۴ پیمانه
نمک نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
کره ۲۲۵ گرم
شکر ۲ پیمانه
تخم مرغ درشت ۲ عدد
 
مواد لازم برای تزئین:

سفیده تخم مرغ یک عدد
شکر دانه درشت مقدار لازم
رنگ غذایی پودری مقدار لازم

طرز تهیه:
۲ قاشق چایخوری آبلیمو و کمی رنده پوست لیموترش یا نصف قاشق چایخوری وانیل، آرد، نمک و بکینگ پودر را مخلوط کنید.
کره و شکر را در ظرفی مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا رنگ کره روشن شود سپس تخم مرغ را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند.
مخلوط آرد را به مخلوط بالا بیفزایید و با سرعت کم همزن بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.در آخر وانیل یا آب و پوست لیموترش را اضافه کنید و خمیر حاصل را در کیسه نایلونی ریخته ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.فر را با درجه حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. خمیر را بر روی سطح صافی که کمی آرد روی آن پاشیده اید باز کنید تا قطر آن به حدود ۳ تا ۴ میلیمتر برسد. سپس با قالب موردنظر خودتان و یا مانند تصویر با قالب قلب قالب بزنید. شیرینی های بریده شده و در قالب تخت یا سینی فر که قبلاً با یک قطعه کاغذ روغنی پوشانیده اید بچینید و ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرد. سپس به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر بپزید یا تا زمانی که لبه های شیرینی کمی طلایی شود. شیرینی ها را از فر خارج کرده و بر روی شبکه سیمی سرد کنید. برای تزیین شیرینی ها سفیده تخم مرغ را با چنگال کمی هم بزنید، سپس با یک قلم مو کمی سفیده تخم مرغ به لبه های هر یک از شیرینی ها بزنید. لبه های شیرینی را در شکر فرو ببرید تا مقداری شکر به لبه های شیرینی بچسبد. اگر مایل نیستید از تخم مرغ خام استفاده کنید می توانید آن را با شربت قند غلیظ نیز جایگزین کنید.
در صورت تمایل به رنگی کردن شکر، مقدار کمی از رنگ پودری غذایی را به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا تمام دانه های شکر رنگ بگیرند و سپس به همان صورت از آن استفاده کنید.
منبع:روزنامه شرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد