کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

طرزتهیه چیز کیک کیوی

طرزتهیه چیز کیک کیوی










مواد لازم:
پودر بیسکوییت  1 لیوان
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه   150 گرم
تخم مرغ 2 عدد
کره 50 گرم 
شکر 1 لیوان
ماست 1 لیوان
پودر ژله با طعم کیوی 1 بسته


طرز تهیه :


بیسکوییت ها را بکوبید یا با میکسر بزنید تا خوب پودر شوند سپس با کره مخلوط کنید تا نرم و خمیری شوند.

 

مخلوط کره و بیسکوئیت را کف قالب بریزید و خوب پهن کنید ( باید خوب فشار دهید تا مواد کف قالب پرس شوند ) سپس قالب را 10 دقیقه درون فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد.

 

در این مدت میتوانید مایه چیز کیک را اماده کنید : ماست ، پنیر خامه ای و شکر را مخلوط کنید سپس خامه را اضافه نمائید ، تخم مرغ ها را تک تک اضافه کنید ( زیاد هم نزنید و فقط تا حدی که مواد مخلوط شوند کافی میباشد ).

 

مخلوط آماده شده را روی بیسکوئیت ها بریزید و مجدد برای 30-40 دقیقه داخل فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید ( پس از پخت چیز کیک نباید خشک شود و میان چیز کیک باید کمی شل باشد ) ، پس از پخت حدود 1-2 ساعت اجازه دهید چیز کیک داخل فر بماند سپس با قالب به مدت 4-5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

پودر ژله کیوی را با نصف لیوان اب جوش حل کنید و پس از شفاف شدن به ان نصف لیوان اب سرد اضافه کنید ( مقدار مایعی که برای اماده کردن ژله استفاده میشود نصف مواقع دیگر است چون کیوی موجب شل شدن ژله میشود ) ، ژله اماده را با مقداری مارمالاد کیوی مخلوط کنید و روی چیز کیک بریزید.

پس از مدت زمان لازم برای سرد شدن مواد و بسته شدن ژله ان را از یخچال خارج کنید و با خامه تزئین نمائید سپس برش بزنید و سرو کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بانو چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 ق.ظ http://hes.blogsky.com

اونقد خوب و تمیز و مرتب هستن نوشته های این وب که تو ققسمت آپدیت های بلاگ اسکای ثبت کردم تا از مطلالبتون استفاده کنم... و فکر میکنم که خیلی زحمت میکشید بابت گردآوری مطالب و یا نوشتنشون..
راستی دوس دارم بدونم خودتون به آشپزی علاقه دارید یا اینا رو درست کردین؟

دوست بزرگوار، شما لطف دارید، علاقه زیادی که به موضوع کیک و شیرینی دارم باعث شد که اینجانب نسبت به راه اندازی و بروز رسانی این وبلاگ اقدا کنم. (که در آینده منبع کاملی خواهد شد)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد