کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

کیک و شیرینی

مدلهای گوناگون کیک و طرز تهیه انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی


طرز تهیه شیرینی دانمارکی 

 

 

شیرینی دانمارکی

 

 

 

مواد لازم:

 

شیر سرد یک و 3/1 پیمانه
تخم مرغ 3عدد
کره 400گرم
خمیرمایه یک قاشق سوپخوری
شکر 55گرم
نمک 2/1 قاشق چایخوری
کره ى آب شده یا روغن مایع 100گرم
آرد 700گرم

 

 

 

طرز تهیه :

 

1. اول آرد و خمیرمایه و نمک را باهم مخلوط میکنیم و کنار میزاریم.

 2. در ظرفی جداگانه شیر و تخم مرغ ها و شکر و روغن مایع را مخلوط میکنیم.

 3. بعد در وسط آردها یک گودی درست کرده و مواد (روغن و تخم مرغ ...)که با هم مخلوط کردیم را وسط آردها میریزیم -وهم میزنیم تا مواد خمیر شوند.

 4. خمیر را حدود 5 تا8 دقیقه خوب ورز میدیم-خمیر اولیه نسبتا سفت هست -اگر زیاد سفت بود 2 ق غ آب اضافه میکنیم و اگر شل بود به همین اندازه آرد اضافه میکنیم-خمیر را استراحت میدیم تا حجمش 2 برابر شود

5. در این فاصله 400گرم کره را روى نایلن رنده کرده-یک نایلن دیگر هم روی آن مى اندازیم و وردنه میکشیم تا به شکل مربع در بیاد.

 6. خمیر که ورآمد روى سطح را آرد پاشی کرده و خمیر را روی سطح باز میکنیم از 4 طرف-وسط خمیر باید برجسته تر باشد-کره ى سرد را وسط خمیر میزاریم و مثل بغچه خمیررا میبندیم-آرد اضافه را از روى خمیر پاک میکنیم-با وردنه به صورت ضربه اى روى خمیر میزنیم و بعد شروع به وردنه کشیدن میکنیم تا خمیر باز شود در حین کار زیر خمیر را چند دفعه آردپاشی میکنیم تا کره بیرون نزند.

 7. خمیر را زیر و رو میکنیم چند دفعه تا از یک طرف به خمیر فشار نیاید.2سر خمیر را وسط میاریم و تا میکنیم ودر نایلن 20دقیقه در یخجال میزاریم این مراحل را 4 دفعه انجام میدیم-بعد از مرحله ى چهارم خمیر را پهن کرده و اطرافش را با چاقو میبریم .بعد خمیر را به صورت مربع یا مستطیل برش میزنیم و شکل میدهیم وسطشان هم کرم میزاریم-20 دقیقه توى سینى استراحت میدیم تا خمیر 2 برابر شود-یک تخم مرغ را با شکر مخلوط کرده و روى شیرنى ها میکشیم کنجد میباشیم -در فر از قبل کرم شده -طبقه ى وسط-حرارت 190-20دقیقه-بعد از پخت روى شیرنى ها شهد یا عسل ر قیق شده میزنیم تا شیرنى ها براق شوند.


نکته: وردنه نباید از روى خمیر بایین بیاد جون لایه ها به هم می جسبند و خمیر از هم باز نمیشه.

منبع: بیتوته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد